Langkah 9 – Penutup

Seterusnya..

1. Senarai 5 Masalah + 5 Cara Bantu Avatar
2. Tulis Profile Avatar (Tampal dekat dinding)
3. Know why people buy – Analisis 70 Testimoni
4. Storytelling Viral – Falling In Love Core Influence
5. Free Report 15 Pages .pdf – Tajuk Power!
6. Free Report 15 Pages .pdf – Perdahuluan – Self centric!
7. Free Report 15 Pages .pdf – 2x CTA Special!
8. Know Your Audience (KYC) – Sebelum mula menulis.
9. Penutup – Personal Touching / Engagement.

.

Klik sini untuk contoh Free Report – 15 Pages.

Keep It Short And Simple 

Page 1

  • Letak Logo / Tajuk / Gambar Produk.
  • Lepas tu letak link FB, IG, Blog, Youtube, No. Tel, email, Alamat, dll.
  • Tujuan supaya avatar tahu macam mana nak contact anda untuk pembelian.

Page 2

  • Isi Kandungan

Page 3

  • Iklan Produk or CTA – Special.

Page 4

  • Pendahuluan

Page 5 – 13

  • Ini Sharing VALUE

Page 14

  • Sekali lagi Iklan Produk or CTA – Special.

Page 15

  • Penutup

Selepas sudah siap, hantar Free Report + Gambar produk ke email.

= Penulis.ESM@Gmail.com

Siapa hantar awal dia dapat tempat paling atas sekali dalam senarai ni. ^_^

.

Penutup – Personal Touching / Engagement

Selepas telah dapat database nanti, kerja anda adalah buat engagement.

Makna kena hantar 200 message bersiri.

  • Whatsapp -> 1 Minggu 1 kali.
  • Email -> 3-5 Hari 1 kali.

Message Cuti Umum 

Ini bermakna anda perlu hantar secara konsisten untuk 5 tahun akan datang. 

  • Awal tahun – Wish New Year.
  • Merdeka – Wish Merdeka.
  • Hari pekerja, hari Ibu, hari Guru, hari Raya, etc.

Macam iklan dekat TV bila hari raya, merdeka, awal tahun. Mereka akan buat iklan khas. Semua tu tujuan supaya avatar / orang sentiasa ingat kepada mereka.

Contoh.

Kami mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin.

~ Daripada : ABC Sdn. Bhd

Message hari-hari cuti umum ini very simple. tetapi bila sepanjang tahun kita wish, sepanjang tahun juga avatar akan mula ingat kepada kita.

Kita perlu buat avatar tu selesa dengan cara yang soft seperti ini.

Contoh lain. 

Selamat mengundi, buat pilihan yang bijaksana.

~ Daripada : ABC Sdn. Bhd.

Message Deliver Value 

Dari semasa ke semasa 90%% anda perlu kongsikan storytelling tentang produk, 10% berkaitan benifit & ciri-ciri produk.

Value atau faham ni paling cepat difahami minda dalam bentuk cerita, tu sebab anda kena rajin buat cerita sepanjang 5 tahun akan datang.

Minda manusia lebih cepat tangkap info dalam bentuk cerita, ramai player baru terlalu banyak fokus dekat tulis info, kebaikan produk itu ini.

Minda kita, minda manusia termasuk avatar tak minat sangat dengan info-info yang macam ni, minda lebih terpikat dengan penceritaan.

Jadi daripada 70 testimoni yang ada, anda boleh karang 200 message bersiri untuk dikongsikan dekat database itu nanti.

KONSISTEN 

Again kita cerita tentang konsisten, ini cara untuk buat engagement yang ada personal touching kepada database anda itu nanti.

Dekat Facebook kita perlu buat post setiap hari => ini untuk engagement.

Tujuan post dekat Facebook adalah untuk engagement atau orang mula KENAL + SUKA (atau selesa) dengan kita… bila konsisten PERCAYA akan mula wujud.

Bila percaya sudah terbina, database anda itu akan mula order dari semasa ke semasa.

Engagement – Selepas Beli barang Online

Tempat Buat Engagement 

  • Dekat Facebook => Deliver value
  • Dekat Free Report => Deliver Value
  • Selepas Dapat Database => Deliver Value (Cuti umum + Storytelling)
  • Selepas Avatar Beli Barang => Hantar Kad Ucapan.
  • Funnel Selling => Kena berterusan jual produk yang ada value kepada avatar.

Pastikan anda subscribe dekat..

http://www.NotaPercuma.com/blog

.. untuk info, tip dan idea terbaru tentang macam mana nak buat lebih banyak duit dekat database anda nanti.

Inche Hujan 

~ September 2019

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.