How to find what you love?

14089067_1285810348116397_3793831055422142521_n

 

1. Danial submit draft profile.

  • Branding: Danial Abdul Rahim.
  • Pemilik: Danial Abdul Rahim.
  • Rule 20s/Specialist: Busines Multiplier.

2. I suruh explain yang ini.

  • Busines Multiplier.

3. Dia forward dalam bentuk point macam ni.

  • Maksimakan setiap apa yang anda laburkan dalam bisnes.
  • Sama macam mesin marketing
  • Input – Output.
  • Input yang sama tapi output yang berbeza.
  • Untuk bahagian branding tu saya akan fikir lagi nama yang sesuai

4. U baca pun xda selera right?

  • Takda energy, mengantuk pun ada jugak.

5. I kata ok, u tulis macam tu, pelanggan muncul tak?

  • Kalau tak masuk layer 2 ….

6. Dia reply macam ni ..

  • Target – Masalah – Penyelesaian
  • Target: Business owner
  • Masalah: Sudah keluarkan banyak wang dan masa untuk kembangkan syarikat tapi hasil ciput.
  • Penyelesaian” Process Hacking.

7. I tengok this idea, just 1 word.

  • Mengarut!

8. Then i reply,

  • U cari pelanggan yang macam mana?

9. Danial reply macam ni. Ciri Pelanggan:

  • Yang lama buat bisnes tapi sangkut di tempat yang sama.
  • Yang buat bisnes offline, tapi masih belum buat pemasaran online.
  • Yang mahu kembangkan bisnesnya, buka cawangan baru.
  • Yang masih belum ada sistem pemasaran.

10. U baca macam mana? Apa pendapat u?

  • Bila i baca, i x nampak apa-apa,

11. Then i tanya lagi.

  • Nampak tak pelanggan muncul?

12. Danial reply, macam ni ..

  • belum lagi
  • sebab soalan tak spesifik lagi
  • saya dah nampak small business owner
  • cuma tak nampak siapa yang sesuai

13. I reply.

  • Sebab i masih tak nampak apa2, so, masuk layer 2…

14. Danial reply ..

Kalau saya dah boleh promote bisnes jahit mak saya.

  • Why not tolong orang lain yang sama niche:
    – Jahit baju.
    – Kedai baju.
    – Butik G-20%.
  • Masalah:
    – Ada kedai tapi ramai yang tak datang.
    – Tak ada sistem pemasaran tahunan.

15. Dia reply macam ni.

  • I masih tak nampak, i suruh masuk layer 3.

14. I suruh dia ‘follow system’ i kata macam ni then i bagi gambar dekat bawah ni.

  • “Buat dlm bentuk cerita, minda lebih cepat tangkap dgn penceritaan”.

13895534_1277829998914432_7358571056527658949_n

 

15. Apa yang i nak ialah, lepas u submit point dekat bawah ni, u perlu tulis ‘cerita’ pelanggan macam mana nak cari untuk specialist u tu. I bagi reason dekat atas tu …

  • 1. Branding
  • – Branding: Danial Abdul Rahim.
    – Pemilik: Danial Abdul Rahim.
    – Rule 20s/Specialist: Busines Multiplier.

16. Contohnya, I nak pelanggan yang macam ni, macam ni, macam ni, macam ni, sampai bila u cerita dah boleh nampak CLEAR pelanggan tu muncul, selagi tak muncul jangan masuk part lain.

17. Kemudian danial diam dalam 2 hari.

18. Benda ni semua berlaku dalam minggu ni juga, tak sampai 7 hari dah settle.

  • Settle bermaksud minda u betul2 CLEAR dengan apa yang u nak, at the same time ada PASSION untuk run this type of business…

19. Lepas tu, petang tadi 14/8/2016 danial reply something yang sangat interesting ..

  • Jom baca cerita dia ..

 

**************************************************************************************
**************************************************************************************

Salam hormat Tuan.

Saya nak share sikit kisah yang menarik terjadi kat saya.

Tadi, saya tertidur.

Sebelum tertidur tu, saya selawat banyak kali. Dan lepas sahaja saya terjaga, terus dapat idea macam mana buat profile.

Ini dia…

Branding: Rainmaker Marketing
Nama Pemilik: Danial Abdul Rahim
Specialist: Tukar bisnes yang suam-suam kuku ke ramai orang beratur nak jadi klien u.
Tagline: Be the rainmaker.

Kisahnya begini;

Suatu hari, mak i tanya; “Boleh tolongkan promote bisnes mak tak?”

Lalu, saya buat sesuatu untuk bisnes mak saya. Saya jadikan mak saya seorang rainmaker.

Tak lama selepas itu…ramai orang telefon nak tempah baju.

Hampir setiap hari.

Mak i dari satu mesin jahit ada 2 mesin jahit.

Sebelum ini mak i buat seorang, sekarang dah ramai tolong mak jahit baju.

Ada dapat tawaran JV, dapat business partner yang bagus lagi berkualiti.

Dapat offer masuk surat khabar, majalah dan lain-lain.

Dipendekkan cerita, memang banyak perkara positif yang berlaku selepas mak i jadi rainmaker.

.

Selama ini i tak nampak, tapi selepas bangun dari tidur baru sedar, baru nampak.

Ideanya simpel sahaja, rainmaker.

Terima kasih bebanyak Tuan Inche Hujan.

Dan sekrang baru i faham maksud nama branding u. (Eh terikut gaya penulisan u pula, sebab seronok ikut gaya u menulis. Rasa seperti orang kaya. :P)

Hujan tu ada kaitan dengan abundance. Lebih kepada berlimpahan.

Walaupun i baru dapat u punya radiance. I dah rasa macam seorang millionaire.

Thanks a lot.

Saya doakan Tuan sekeluarga semakin kaya, berjaya dan bahagia selalu.

Danial Abdul Rahim,
Rainmaker Marketing
Be The Rainmaker.

PS: Kalau Tuan ada apa-apa nak komen, kritik dipersilakan.

Blog Tuan Danial

https://betherainmaker.wordpress.com

**************************************************************************************
**************************************************************************************

20. Bila i dah nampak macam ni, officially profile dia dah siap.

  • Macam ni je la yang i nak sebenarnya. Itssss SIMPLE.

Cara yang simple untuk u find what you love.. .

2 thoughts on “How to find what you love?

  1. Pingback: I dah dapat tagline giler powerrrr… – Harith.Cloud.Bread

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.